St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 24 augusti 2011

Boktips för cupcakesälskare!



Jag fick själv tipset om denna bok från Cecilia som har den fina bloggen Flickan & kakorna. Jag blev väldigt nyfiken på den eftersom jag är en liten bokmal (önskar jag hade mer tid till att läsa) och gärna kurar ner mig under en filt med en bok och glömmer allt runt omkring. Jag har letat efter denna boken i flera bokhandlar men inte funnit den så jag tänkte beställa hem den. Men så hade vi en sån tur att vi sprang på den i London. Lycklig som ett litet barn köpte jag den och tog den glatt med hem. Dessvärre har jag inte hunnit börja läsa den, men jag tänkte börja ikväll! Och vad passar bättre för en cupcaketok som mig än denna titel: "Meet me at the cupcake café", skriven av Jenny Colgan??? Eftersom jag tyckte boken lät så lockande så lånar jag idén från Cecilia (vars blogg jag tycker ni ska ta en titt på för där hittar ni både vackra bilder och underbara bakverk!!) så att ni också får chansen att bli nyfikna på den!

Eftersom jag är för lat för att översätta så får beskrivningen bli på engelska, hämtad direkt från baksidan på boken;)
Come and meet Issy Randall, proud owner of The Cupcake Café.
"Issy Randall can bake. 
No, more than that- Issy can create stunning, mouth-wateringly divine cakes.
After a childhood spent in her beloved Grampa Joe´s bakery, she has undoubtedly inherrited his talent.

When she´s made redundant from her safe but dull City job, Issy decides to seize the moment. Armed with recipes from Grampa, and with her best friends and local bank manager fighting her corner, The Cupcake Café opens its doors. But Issy has absolutely no idea what she´s let herself in for. It will take all her courage- and confectionary- to avert disaster...".

Boken innehåller dessutom härliga cupcakesrecept!!! 

Vill du också ha denna bok? Då tycker jag du ska klicka HÄR så kommer du direkt till adlibris där du kan köpa den :). Smidigt va?!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Den här boken fick faktiskt följa med mig till cypern. Kunde inte slita mig utan streckläste den direkt!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)