St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 22 november 2013

Peanutbuttercups och dessa härliga minnen!



Ja kära vänner, förra veckan hittade jag detta recept i en tidning och kände salig lycka eftersom detta lilla godis ger mig så mycket härliga minnen från mitt år i USA. Reese´s peanutbuttercups var något av mitt favoritgodis när jag bodde i Chicago och jag köpte dem ofta. Här i Sverige kan man numera hitta dem lite överallt och varje gång jag äter dem så får jag mååååånga flashbacks till allt kul jag och mina svenska och amerikanska vänner upplevde. 
Hade gärna fått gå tillbaka i tiden och återuppleva en del av det året för OJ vad underbart det var! Så många fantastiska vänner jag träffade och så många ovärderliga minnen som skapades. Det var där min underbara dotter kom till och utan henne vore världen ett betydligt tråkigare ställe!

MEN, nu ska jag inte babbla bort kvällen om massa minnen utan jag ska ju dela med mig av receptet till dessa galet goda (fast mäktiga) godisar. Och dessa passar perfekt att njuta av till jul och faktiskt resten av året i min mening!!



Peanutbuttercups
ca 12 st
100 g mörk choklad (70%)
100 g mjölkchoklad
1 dl jordnötssmör

Smält den mörka chokladen i en chokladsmältare eller i vattenbad. Häll upp chokladen till 1/3 av formen. Ställ in formarna i frysen tills chokladen stelnat.
Smält sedan jordnötssmöret på låg värme (akta dock för det bränner lätt fast i botten!!!!) tills jordnötssmöret är rinnigt i konsistensen. Häll sedan upp den i varje form så att 2/3 av formen är fylld.
Ställ in formarna i frysen tills det stelnat.
Smält mjölkchokladen och häll sedan upp den så att resten av formen är fylld.
Ställ in formarna i kylen och låt dem stelna.

Sen är det bara till att MUMSA OCH NJUTA!!!!!








PS; Glöm inte att vara med i tävlingen här på bloggen om det fina smycket från Cute Cat Design!!! Tävlingen hittar du HÄR.


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Ååååå dom kommer jag att göra genast. Ser underbara ut :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)