St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 31 december 2013

Årskrönika för 2013!



Ja kära vänner, då är detta året snart slut och vi påbörjar något nytt.
Något NYTT.
En NY CHANS.
En NY MÖJLIGHET.

ETT
NYTT
ÅR

Och det är när vi står där inför det nya, som vi inte kan låta bli att se tillbaks på det som varit.
Vad året har gett oss. Eller tagit från oss.
Om vi har upplevt kärlek, glädje, sorg, smärta, roligt, tråkigt.
För det är ju ändå så, att oavsett vad vi upplevt så har vi lärt oss något. Förhoppningsvis.
Vi har tagit med oss något och gjort något med det.
Nya erfarenheter, lärdomar, minnen och frågor.

För min del har detta året inneburit tre stora glädjeämnen:

Jag har fått glädjas över min sons utveckling under hans första år liksom dotterns färd mot att bli en kvinna.

Jag har fått min glädje tillbaka för bakningen och fyllts av inspiration och lycka över att återigen kunna skapa.

Jag har fått göra radio med fantastiska Annika Triberg, en kvinna som är både inspirerande och underbar!

Vi börjar med den första delen; mina älskade barn!
Vad vore jag utan er? Hur skulle jag kunna andas utan er? 
Mina allt, mina älsklingar, mina underbara ljus.
Den minsta en liten buse som tagit mitt hjärta till fånga som den virvelvind och det lille charmtroll han är.
Den stora, nu en ung vacker kvinna som gör sin mor så stolt även då hon traskar genom tonårens vedermödor.









Skulle jag misslyckas med allt annat i mitt liv så vet jag åtminstone att jag lyckats skapa dessa två underbara barn!
Som jag älskar er!!

Så går vi till mitt andra glädjeämne och vilket denna bloggen för det mesta handlar om; bakningen!
ÄNTLIGEN kom passionen tillbaks! Efter ett års uppehåll lyckades jag börja skapa igen. Inspirationen kom tillbaks och så även glädjen.
Skapandet betyder oerhört mycket för mig och det är det som till stor del för mig framåt.


Vi börjar med lite bakverk:












Och så lite tårtor....










Två dessertbord hann det bli:



Och så lite av vad som lagades och bakades i radio P4s program Receptfritt där jag var med under hösten:













Ja kära vänner, som ni ser är alla goda ting tre som man brukar säga.
Barn, kärek och radio känns som en ganska bra kombination!

Nu återstår bara att önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!! Må 2014 bli ALLAS vårt år där kärlek, lycka och välgång är det som dominerar.
Jag hoppas jag får se er här även nästa år och hoppas ni har inspirerats här på Stheavenstreet.
En stor varm kram till alla er som på olika sätt uppmuntrat, peppat, inspirerat och glatt mig med era fina ord. Ni ska veta att det värmer ända in i själen och ni är var och en betydelsefulla för mig!


önskar Stheavenstreet





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet! Vilket härligt år!
    Väldigt fina bilder, fantastiska tårtor och bakverk och söta barn!
    Önskar dig ett härligt år med mycket glädje och kreativitet!!
    /Maria, thegardenbakery

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag önskar dig detsamma och att alla dina önskningar slår in <3
      Kram!

      Radera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)