St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 14 december 2013

Liten blir....större och ett MiniDessertbord!


Ja kära vänner, så var det dags för älskade lille Charlie att fylla ett år.
Det är helt otroligt att det redan gått ETT HELT ÅR. Min lille älskade son som nyss låg i min mage, springer nu runt och busar dagarna i ända.
Min lille son som nyss låg lugnt i min famn, upptäcker nu världen på alla sätt han kan.
Med bus i ögonen och ett leende som charmar världen, kan ha få alla att dra på smilbanden- även den suraste gamla surkart drar på smilbanden när Charlie far fram som en liten virvelvind.
För det är han- en VIRVELVIND!
Min älskade lille virvelvind som får mig att känna så mycket kärlek att hjärtat svämmar över. 
Underbara lille pojk vad du får min själ att le.
Jag älskar dig till universums ände!
Grattis på DIN dag lille virvelvind!






Och självklart skulle lille busen få en ettårstårta för att fira stora dagen. Jag bestämde mig för att göra ett minidessertbord och pyntade upp det med allsköns söta dekorationer såsom vimplar, "risbollar", ballonger och annat roligt. Jag ville ha det färgglatt eftersom Charlie är en färgklick hela han!
Som dekoration på tårtan gjorde jag en liten Mirandanalle med boll och keps och bredvid nallen är det en liten järnväg med tåg. Detta då min lille buse ofta leker med det på öppna förskolan.

Tårtan är gjord på vaniljbotten. Den är fylld med dulche de leche och hallonmousse och spacklad med vaniljsmörkräm. Täcket är gjort av marsipan och alla dekorationer är gjorda av sugarpaste. Sugrör håller vimplarna som är gjorda av washitejp.



Bra att ha något nyttigt på bordet också, clementiner är ju aldrig fel!
Havrekakor och lussbullar är enkelt men ack så gott.















Det är lite pilligt att få till mönster med strössel men jag tycker att det blir en fin detalj!


Non-stop i söta muffinsformar fick också pryda dessertbordet.



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. åh vilket underbar dessertbord med massa gott.Stort grattis till söta Charlie och familjen också så klart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt dessertbord!!!! Mums!!! Jag får väl passa på att gratulera lill underbara Charlie i förskott. Största kramen <3 <3

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)