St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 2 december 2013

Sötaste gåvan till jul?! I två bemärkelser!


Ja kära vänner, det är ju många träffar med både familj och vänner före, under och efter jul. Och nog är det trevligt att ha med sig en lite present när man går bort på fest. Många gånger står man där i sista minuten och vet inte riktigt vad man ska hitta på för fint. Men varför inte ge bort något som är både fint förpackat, trevligt att se på samt gott att äta? 
En ask med macarons kan liksom inte slå fel, åtminstone inte bland min familj och mina vänner. Och julen är ju ändå den högtid som vi unnar oss mest gott!
Så mitt bästa tips är: baka något gott, köp eller tillverka en vacker ask att lägga det i. Gör en vacker etikett och Voilá- du har den sötaste gå-bort-presenten!!

Och ska man fylla asken med något gott så kanske man även vill ha lite julsmaker. Då kan det passa bra med macarons med glöggfyllning, receptet finner du HÄR.
Eller kanske du vill ha apelsinsmörkrämsfyllning? Då finner du receptet HÄR.
Eller kanske du vill göra enkla och supergoda tryfflar i julens smaker? Då finner du receptet HÄR.






Nedan följer lite inspirationsbilder på några olika sätt att förpacka. Allt är handgjort och ihoppysslat av mig. Hade en period då jag var scrapbookinggalen. Vansinnigt rolig hobby men oerhört tidskrävande. Önskar verkligen jag hade tid att knåpa ihop några julkort i år men chansen för det är nog tämligen minimal.

Julaskar där varje våning kan fyllas med något gott!

Ett vackert julkort kan vara trevligt att pryda presentpåsen eller asken med.

Eller varför inte lägga godis eller kakor i en vacker gammeldags strut?


Hjärtformade askar med jultema är både trevligt att ge och att få. Passar perfekt på bordet som en liten godisask!

Det finns mycket fina julsaker man kan pryda askarna med. Här har jag tagit julgranskulor i miniformat, penslat dem med lim och därefter haft på glitter. Passar den som gillar bling-bling!

Eller varför inte pryda asken med kanelstänger (så doftar den dessutom gott!!) och grankvistar och ett vackert spetsband?!

Fina julblommor hittar du där de säljer scrapbookingsaker, tex Panduro. Polkagrisstänger är också perfekt att använda som pynt.

Vackra snöflingor går enkelt att skära ut med hjälp av en stans. Även de går att hitta på tex Panduro.

Kanske du har fina julkulor som du inte använder men ändå vill göra något med? Sätt dem på paketet och låt det bli en vacker prydnad.


Hoppas ni finner detta lite inspirerande inför något av julens pyssel!

PS; ni har väl inte missat den nya tävlingen på bloggen där ni kan vinna ett set med fina utstickare samt ett paket smaskig marsipan från Slöjd-detaljer?
Dessa fina utstickare kan du vinna. Tårtorna du ser nedan är gjorda med några av dem.


Tävlingen hittar du HÄR, den pågår enbart en vecka så in och tävla!!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Ramlade in på din blogg genom en google sökning, och vad lycklig jag blev! En så fin och härlig blogg och vilka fina kakor och tårtor sen! Jag har testat att göra macrons en gång, de blev ganska bra, har tänkt testa igen, de är ju så fina och GODA och verkligen roligt att ge bort en ask men hur länge håller de? Bästa sättet att förvara dem på? Eller är det bäst att stå i sista minuten att göra dem för att de ska bli bra?

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)