St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 14 januari 2014

Melonbiskvier med vit choklad!







Melonbiskvier

Biskvier:
250 g mandelmassa
1,5 dl socker
2 äggvitor

Riv mandelmassan. Rör ihop allt och spritsa ut 20 st rundlar.

Smörkräm:
2 äggvitor
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
en nypa salt
250 gram rumsvarmt smör
125 g vit choklad 
grön karamellfärg
melonessens. ca 25 droppar

150 g vit choklad till garnering. 

Blanda äggvitor, socker, vaniljsocker och salt i en rostfri bunke. Rör tills sockret löst sig.
Vispa med elvisp till maräng över vattenbad till 65 grader.
Ta av från värmen och vispa marängen helt kall.
Klicka i smöret lite i taget, tillsätt essens och färg. 
Vispa luftigt i 15 minuter.
Smält chokladen och låt svalna. Rör ner i smeten.
Bred ut eller spritsa på bottnarna.
Låt stelna i kyl eller frys.

Temperera chokladen till garneringen. Dvs smält 1/3 av chokladen och rör ned resten av den finhackade chokladen tills den smält. Låt svalna lite.
Doppa biskvierna. Dekorera med lite vackert färgat strössel eller sockerpärlor.
 Låt stelna.
 Ät och njut!

Recept hittat hos underbara Stina som har bloggen Tulipans bakverk!





Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)