St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 2 februari 2014

Steg-för-steg på Hello Kitty!




Det här behöver du:
-marsipan/sp i färgerna vitt, gult, svart och valfri färg (här röd)
-rundad kopp/skål
-strössel
-verktyg 
-pincett
-frillverktyg eller liknande

Börja med att rulla en bit marsipan/sp till en oval form. Denna bit ska vara Kittys huvud.

Forma två små öron i en trekantig form.

Fäst dem på Kittys huvud genom att pensla lite vatten på underdelen av öronen. Tryck dem försiktigt mot huvudet.

Rulla två små bollar av svart marsipan/sp. Tryck till dem försiktigt så att de fäster mot figurens ansikte.

Rulla en liten nos av gul marsipan/sp och fäst mot ansiktet på figuren.

Forma sex stycken små svarta avlånga bitar och gör dem till figurens morrhår. Det kan vara lite pilligt att fästa dem så använd tex en pincett för detta moment. Ett tips är att låta dem stelna lite för att det ska vara lättare att fästa dem.

Ta ett spetsigt verktyg och tryck till morrhåren så att de fäster.


Gör små blommor till figurens dekoration vid örat. Jag har använt mig av små blomstansar som jag tryckt i marsipan.

Fäst dem vid figurens öra med hjälp av lämpligt verktyg.

Fäst små pärlor (ätbara sådana förstås) i mitten av blomman med hjälp av en pincett.


Rulla en bit vit marsipan/sp till en bit som är snäppet mindre än figurens huvud.

Använd frillverktyget eller något liknande verktyg och skär ut en liknande volang. Detta ska vara figurens klänning.

Stansa ut en cirkel i mitten på volangen.

Dela volangen i två delar. Du ska enbart använda den ena delen till att göra själva klänningen.

Linda volangen runt figurens kropp.

Rulla två mindre bitar av vit marsipan/sp. Dessa ska vara figurens tassar.

Fäst dem så som på bilden.

Forma två bitar vit marsipan/sp i formen ovan. Dessa är figurens händer.

Pensla lite vatten på baksidan/undersidan av varje tass och fäst dem som på bilden ovan.

Dekorera klänningen med lite strössel eller blommor i marsipan/sp.


Nu är din figur färdig! Hoppas du funnit detta steg-för-steg användbart!



PS; ni missar väl inte tävlingen som är här på bloggen nu? Där kan ni vinna ett superbra dekoreringsset som man gör vackra sockerblommor med!! 
Vill du också vara med och tävla? Då klickar du HÄR!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Du kan inte fixa steg för steg på olof från Disneyfilmen frost? :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)