St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 1 februari 2015

En helt ny figur i min värld- Pax! Och det där med att testa ny teknik!

Ja kära vänner, då har jag bekantat mig med en helt ny figur för min del: Pax från Barnkanalen. Hade aldrig hört talas om henne innan så det var en utmaning! Pax handlar om den galna rymdpiloten Pax som landar på den märkliga planeten jorden och tampas med Arga Tanten om den försvunna manicken.

Så därför fick tårtan bli målad som rymden vilken var en liten utmaning. För att göra denna effekt så har jag använt makeupsvampar och pastafärg som jag spätt ut med några droppar alkohol. Det är alltid något av ett experiment första gången man prövar något nytt men jag måste säga att det blir en häftig effekt eller vad säger ni?! 
Makeupsvampar och tex makeup-penslar är ypperligt att använda när man ska göra detaljer och olika tekniker på tårtor! Ibland får man helt enkelt vara lite uppfinningsrik när det gäller att hitta nya vägar.
För att få det att se ut som stjärnor så har jag använt små sockerkulor.

Pax är modellerad helt för hand i sugarpaste. Hennes visir (syns dåligt på bilderna) är gjort av gelatinblad som jag fäst i hjälmen med hjälp av kristyr.
Tårtan är fylld med blåbärsmousse och mjölkchokladmousse. Den är täckt med ljusblå marsipan som jag som sagt målat med pastafärg.















Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)