St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 9 januari 2017

Nytt hem, Nytt liv.....

Ja kära vänner, som jag skrev i mitt första inlägg på två år så har jag skapat mig ett nytt liv i ett nytt litet hem. Ett underbart mysigt gårdshus med öppet bjälklag i taket, kakelugn och söt liten innergård. Jag kan ärligt säga att jag aldrig trivts så bra någonstans som just här. 
I lugnet.
I mitt eget lilla hem.
I mitt nya liv.

Här råder ro och jag känner fullkomligt lugn i själen här. 
Få elda i kakelugnen när det är kallt ute.
Odla tomater och paprikor på gården under sommaren. 
Avnjuta en fika ute i vårsolen.
Plantera ljung i mina kornblåa krukor under hösten.

Det är vackert här oavsett årstid.
Det är vackert här för att själen mår bra.

Och jag vill såklart dela med mig av det mysiga lilla bo jag skapat åt mig och mina barn.


Vintertid täckt i vacker vinterskrud.



Jul i vårt hus...

...men snart blir det vår igen och syrenerna blommar för fullt....

...för att sedan gå över till sommar.












Finns det något bättre än att kunna avnjuta frukosten utomhus i solen?

Sonen och jag odlade tomater och paprikor som växte sig höga under sommaren.
Och detta året ska vi odla ännu mer, ännu högre.
För det som får kärlek som näring....ja det växer och frodas.
Och i detta hemmet finns det mängder med kärlek.
Såklart.